CTA gomb - ez micsoda?

Ebben a posztban arról beszélünk, mi a CTA jelentése, milyenek a legjobb gombok, mire figyelj a megfogalmazásban és a színválasztásban.

Általában a weboldalt valamilyen okkal készítjük. Ha Te csak írogatsz magadnak, hogy kifejezd a kreativitásodat, akkor Neked talán ez nem annyira lényeges, de minden más esetben igen. Szeretnénk eladni, olvasásra bírni, hírlevélre feliratkoztatni, stb. Ez a gomb lesz az, ami erre a cselekvésre buzdít. 

Nos, ez a legfontosabb része egy weboldalnak, landing oldalnak. CTA = Call to action, vagyis felhívás cselekvésre. 

CTA jelentése legjobb gombok

A legfontosabb, hogy LEGYEN! Mindenhol, azaz minél több (releváns) helyen az oldalon. Ez triviálisnak tűnik, de nem árt rögzíteni és odafigyelni rá. 

OK, értettem, odaírom, hogy VEDD MEG és kész.

Régen ez így volt, de most már ennél sokkal kifinomultabb a helyzet, sokkal több lehetőségünk van és jobban is tudjuk, mire harapnak a vevők. Ezért olvass tovább, lesz még pár hasznos, praktikus tanács.

Először is a gomb nem is biztos, hogy gomb formájú.

Ha azt mondom, CTA gomb, bizonyára valami ilyesmire gondolsz:

Azonban a CTA gomb tartalmazhat több szót vagy akár egy egész mondatot is. A lényeg, hogy cselekvésre hívjon fel. 

Írhatjuk, felszólító módban, hogy „vedd meg” vagy „olvasd el” vagy ” iratkozz fel”. Ízlés kérdése, hogy ki mit használ, de én javaslom, hogy finomabb módszerekhez folyamodj. A pszichológusok szerint jobban működik, ha egyesszám első személyben fogalmazod meg, mert úgy már azonosul az olvasó az olvasott szöveggel. 

Tehát inkább: „megveszem”, „elolvasom”, „feliratkozom”

Itt találsz pár ötletet inspiráció gyanánt. 

A jó CTA gomb 3 ismérve:

1. Figyelemfelkeltő

Színben és elhelyezésben is feltűnőnek kell lennie, hogy görgetés közben is megakadjon rajta a tekintet. Egy oldalon több helyre is el kell helyezni. A színválasztásnál használjuk a weboldal előre beállított kontraszt színét, esetleg vezessünk be egy feltűnő, de harmonizáló színt kizárólag a gombok számára. De vigyázzunk, ne rakjuk tele az oldalt idegesítő gombokkal. 

2. Egyszerű

Egyszerűen cselekvésre buzdít. A vevők szeretik tudni, mit várunk tőlük, illetve mi történik, ha a gombra kattint. A megfogalmazásban törekedni kell a tiszta kommunikációra. Ha azt mondjuk, itt megveheted, akkor ott valóban a pénztárhoz menjen a vevő. 

3. Konkrét

Légy konkrét, ne fogalmazz általánosságban, vagy homályosan. Pl. „szeretnék ideális testsúlyt” helyett „kikalkulálom az ideális testsúlyomat”. A vásárlók nem szeretik az olyan körmönfont megfogalmazásokat, amikben a csillagokat ígérik az égről. Lehet, hogy egyszer kattintanak, de később büntetnek a túlzott ígéretekért.