Landing oldal - hová landolunk?

Ebben a bejegyzésben a jó landing oldalról fogunk beszélni. Arról, hogy mit jelent a kifejezés, mire használjuk és mik a jól működő landing oldal kellékei.

Ez a kifejezés is gyakran előfordul a webes szótárakban. Különösen az online marketingesek használják gyakran. 

landing oldal

Innen már sejthető, hogy a landing oldal esetében az online marketing határvidékére evezünk. 

Bár az online marketing sok szálon kapcsolódik a webfejlesztéshez, önálló szakterületnek számít. Egy online marketingesnek nem kell webfejlesztőnek lenni és általában nem is azok. 

Ideális esetben az online marketinges kolléga a cégvezetetéssel együtt dolgozik. A kitűzött célok elérésének érdekében kidolgozza a marketing stratégiát és a konkrét tervet. Majd lebontja ezt feladatokra. Ezek között a feladatok között lesz egy a landing oldal készítése is. 

 

OK-OK, de mi az és miért "landing"?

A landing oldal végeredményben egy egyoldalas weblap. De felfoghatjuk úgy is, mint egy plakátot. 

A nevét azért kapta, mert ez fogadja a látogatókat:  

Itt „landolnak” a hirdetésekből, social mediából vagy más külső forrásból érkező látogatók. Funkció szerinti elnevezése a „sales” oldal.

Ez lesz a vállalkozásunk kirakata. Ide tesszük azokat a dolgokat, amiket mindenképpen meg akarunk mutatni a vásárlóknak, érdeklődőknek. 

Képzeljünk el egy üzletet kirakattal! Megvan ugye? 

Nincs korlátlanul helyünk, ezért el kell döntenünk, mit rakunk ide. A legrelevánsabb információkat kell ide tennünk, azt, ami megragadja a nézelődő figyelmét. A jó hír azonban – ellentétben egy fizikai üzlettel – hogy nekünk korlátlan számú landing oldalunk lehet. 

 

Ne feledd! a vásárló még nem lépett be az üzletünkbe!

Mi természetesen azt szeretnénk, hogy jöjjön be és nézzen szét alaposabban. 

Ezért kell okosnak lennünk. Olyan információkat kell adnunk neki, ami felkelti az érdeklődését és további kérdéseket vet fel benne, amire válaszolhatunk. 

Sokkal könnyebb dolgunk van, mint egy valódi, fizikai boltnál: ugyanis tudjuk, MIÉRT jött oda a vevő. 

 

Tudjuk, melyik hirdetésünkre kattintott!

Arra a hirdetésre kell rászabnunk a landing oldalt. 

Példa: 

A hirdetésben egy ajánlatot teszünk közzé: 

1-et fizet 2-öt kap a legújabb strandtörölközőből. 

A landing oldalon részletesen ismertetjük az ajánlatot: pontosan milyen a törölköző, milyen feltételek teljesülése esetén kapja meg a második törölközőt ingyen, stb. 

Azt szeretnénk, hogy ha már idáig eljött, ne menjen el üres kézzel, ezért mindenképpen el kell helyeznünk egy ún. CTA gombot. 

Nézzük, mi kell egy ütős landing oldalhoz?

Kell egy jó cím, olyan ami kapcsolódik a hirdetésedhez és felfigyelnek rá az emberek. 

Ízlés kérdése, mennyire akarod hatásvadászra fogalmazni. Manapság minden szenzációs, fantasztikus, bombasztikus, stb. 

A jó cím az, amit a TE olvasóid elolvasnak. 

Ennek eldöntéséhez az kell, hogy pontosan tudd, ki az olvasód és ők hogyan kommunikálnak. Természetesen annak is megvannak az eszközei, hogy megtudd, kik az olvasóid, és melyik cím lesz a megfelelő, de erről majd egy másik posztban. 

Következő lépésként válassz néhány szép képet. 

Ha nincsenek saját képeid, használhatsz ún. stock fotókat. 

Léteznek ingyenes fotótárak, ahonnan letölthetsz képeket, csak meg kell jelölnöd a forrást, illetve fizetős oldalak is. Mindenképpen jogtiszta képeket használj, nagyon-nagyon gyorsan utolérnek a képek tulajdonosai és kemény büntetésre lehet számítani, ha nem így teszel. 

Legyen egy jó, és egyszerű leírása a szolgáltatásodnak/termékednek. 

Korábban a marketingesek a jó hosszú landing oldalakat preferálták. Pont úgy, mint amikor a sales-es kolléga lyukat beszél a vevő hasába. A világ felgyorsult, én senkinek sem ajánlom a hosszas szöveget, kivéve, ha nagyon magával ragadóan tud valaki írni a témájáról. 

Egy átlag oldal esetében ha – desktopon olvasva – maximum a második görgetésig nem látom az árat, már megyek is tovább. 

Léteznek egyébként olyan mini-programok, kiegészítők, amiket az oldaladra telepítve meg tudod nézni, hol jártak az olvasók, meddig tekertek le. (Ha a landing oldalt mailerlite-ban készíted, meg tudod nézni melyik linkekre kattintottak)

Nagyon hasznos, ha van egy feliratkozó űrlapod is.

 Így azt a vásárlót is meg tudod tartani, aki most nem tud/akar dönteni, de felkeltetted az érdeklődését. Ezáltal megmarad a lehetőséged, hogy különböző ajánlatokkal időről-időre megkínáld. 

Majd egy ún CTA gomb, amivel átirányítod arra az oldalra, ahol az adott terméket megveheti.

Már kész is! 

Szeretnél Te is jól működő landing oldalt? 

Kérj ajánlatot itt, a gombra kattintva. (ez is egy CTA gomb, ugye?)