Mikor küldd ki a hírlevelet?

Avagy mennyire fontos az időzítés? 

A rövid válaszom erre a kérdésre az, hogy MOST! Küldd ki MOST.

óra

Mindegy, milyen napszak van, vagy a hét mely napja. A leghatékonyabb hírlevél a kiküldött hírlevél. 

 Természetesen, mint mindent, ezt is lehet jól és jobban is csinálni. De ha még soha nem küldtünk ki hírlevelet, ne görcsöljünk rajta sokáig, tegyük meg. 

hírlevél időzítés

Ha már rutinos hírleveles vagy, akkor persze lehet finomítani a módszereken. Ezek közül az egyik a megfelelő időzítés, amiről ez a poszt szól. A bejegyzés végén egy esettanulmányon keresztül a gyakorlatban is megmutatom, mit érdemes végiggondolni.

Rengeteg statisztika készül arról, hogy az emberek mikor olvasnak emaileket. 

Azonban az „emberek” kategória túl általános: nem ugyanakkor olvassuk az üzleti levelezésünket és nem ugyanakkor folytatunk baráti csevegést. Éppen ezért a hírlevelezésnél is nagyon fontos, hogy meghatározzuk, ki az olvasónk, vagyis ki a célcsoport. 

Kik a címzettjeink és mit szeretnénk elérni a hírlevél által?

Ha a címzettjeink, olvasóink nagy multicégek alkalmazottai, a levelezésünket egészen biztosan hétköznapra érdemes időzíteni. Ha kis KKV-k vagy egyéni vállalkozók, ahol gyakran a tulajdonos maga a partnerünk, a hétvégi napokat is fontolóra vehetjük, mert ők bizony gyakran dolgoznak hétvégén is, nem választják el nagyon szigorúan a magánéletet és a munkát. Ha 3 év alatti gyerekekkel rendelkező anyukáknak értékesítünk, a hétvégét felejtsük el. Viszont jó lehet a hétköznap 12-15 óra közötti időszak, mert akkor alvásidő van a kicsiknek, az anyukák ilyenkor szusszannak egyet, átpörgetik a social médiát és megnézik az üzeneteket. 

tanácstalan nő

Sok a szempont ugye? 

Igen, tényleg sok. De nem ördöngősség, csak alaposan végig kell gondolni. Emellett a legnagyobb segítséget a mérés adja. Ugye bekötötted az oldaladra a google analytics-et? (ha még nem, gyorsan tedd meg!)

Az analytics megmondja neked, mikor van a weboldaladnak a legnagyobb forgalma. Vissza tudod nézni a statisztikákat napra és órára lebontva. Ha webáruházat üzemeltetsz, nézd meg, mikor érkezik a legtöbb rendelés. 

Nagyon valószínű, hogy a két időpont egybeesik és az lesz a Te arany órád, amikor a leghatékonyabb az emailek kiküldése.

Esettanulmány

Nemrégiben kellett írnom egy emailt egy sportág szövetségi főtitkárának, amiben kérni szerettünk volna valamit. Még soha nem leveleztem az illetővel, esélyes volt, hogyha a spam szűrőn át is jutok, akkor is olvasatlanul megy a kukába a levél. 

De a jól megválasztott címsor és a gondos időzítés meghozta a gyümölcsét, 5 percen belül érkezett a válasz. 

Hogyan gondolkoztunk az időzítésről? 

Mivel a címzett szempontjából ez egy üzleti levél volt, így gondoltuk végig: 

Hétfő nem jó, mert akkor mindenki a hétvégén beömlő spam-et és egyéb leveleket dolgozza fel, sok helyen meetinggel kezdik a hetet, vagy csak félgőzzel dolgoznak. 

Péntek szintén nem ideális, sokan vannak home office-ban, vagy már rákészülnek a hétvégére, vagy épp ellenkezőleg a határidős dolgokat szeretnék befejezni, délután pedig már a fű sem nő. Új dolgok kezdésére semmiképpen sem jó. (ha a leveled valamilyen follow-up, akkor esetleg jó lehet, de én nem javaslom)

A hét közepi napok: kedd-szerda-csütörtök általában jobb napok, de érdemes megfontolni, hogy sok munkahelyen a szerda a standard home office nap. Az otthoni munkavégzés hatékonyságáról lehet vitatkozni, de ha biztosra akarsz menni, inkább hagyd ki. 

A legjobb napok tehát üzleti hírlevelek kiküldésére a kedd és csütörtök. Az esetünkben csütörtök ünnepnap volt, így kedden küldtük a levelet. 

A napszak: 

Üzleti levelek esetében csak a munkaidő jöhet szóba (kivételeket ld. fent), azon belül is a délelőtti órák ideálisabbak. Mi 10 órára időzítettük: addigra a legtöbb munkahelyen már egészen biztosan elkezdik a munkát és az első kávén is túl vannak, de még nem kezdik meg az ebédidőt. 

A hírlevél kiküldés optimalizálásának még számtalan szempontja és fogása van, melyekről itt is olvashatsz.

Látod, nem bonyolult, csak kezdj hozzá. Ha segítségre van szükséged, keresse minket nyugodtan. 

Szeretnéd, ha átbeszélnénk Veled is, hogyan használd a hírlevél-küldőt? 

Kérj konzultációt!