Mitől jó egy landing oldal?

Mitől jó egy landing oldal? Milyen hosszú legyen? Mi legyen a tartalma? Hol helyezzek el CTA gombokat? Jól konvertáló landing oldal.

landing oldal

A jó landing oldal legfontosabb ismérve, hogy VAN! Vagyis készítettél landing oldalt. Sokan nem készítenek landing oldalt. Elkészítik a hirdetéseket, ráirányítják a weboldal megfelelő részére, és kész. Ez sajnos kevés. 

Ha Te a hirdetéseid mögé készítesz landing oldalt, máris megelőzted egy csomó versenytársadat. De tehetsz ennél többet is. 

Miért van szükség landing oldalra? 

másik posztban megbeszéltük, hogy a landing oldal egy kirakat, vagy akár egy plakátnak is tekinthetjük. Miért kell egy boltnak kirakat? 

Hogy aki kívülről nézi, lássa, mi van bent. 

Hogy felkeltse az érdeklődést, becsábítson. 

Mi történik, ha NINCS landing oldal és a látogató egyből a weboldalra pottyan?

Nagyjából az, mint amikor belépsz egy üzletbe és azonnal Rád ugrik egy eladó, hogy miben segíthetek? Vagy még inkább, mint amikor belépsz valahová, a kezedbe nyomnak valamit és máris tuszkolnak a kassza felé. Ugye nem csinálnál ilyet a saját boltodban? Azt szeretnénk, ha a vásárló körülnézne, eltöltene egy kis időt és minél több termékkel távozna. 

Ennek a műfajnak mestere offline bolt esetében az IKEA. Megvan az az érzés, hogy bemész egy bögréért és kijössz egy szőnyeggel, egy pohárkészlettel, egy csomag mécsessel és egy virággal, mert azt nem lehetett otthagyni? 

De online nekik sem működik. 

Ugyanis online bármikor kiléphetsz. Nem veszel el a labirintusban, bármikor az X-re kattintasz és máris kiléptél. Ezért kell okosnak lenni a landing oldal tervezésénél. 

Hogyan legyen okos a landing oldalad? 

A megoldás itt is az arany középút. 

Egy kereskedő itt általában két hibát tud véteni: vagy túl keveset ad, vagy túl sokat. 

Lehet, hogy kevés információt ad, mert úgy érzi, hogy nem tud mit mondani, hisz ez CSAK EGY SZAPPAN. 

Vagy elvész a részletekben is iszonyúan bő lére ereszti a mondandóját. 

Miközben a lényeghez, a CTA gombhoz nem jutunk el. 

Az egyik vesszőparipám, hogy nem vagyok hajlandó két desktop képernyőnél lejjebb tekerni azért, hogy megtudjam a lényeget. 

A marketingesek azt ajánlották korábban, hogy minél hosszabban írjunk, vonjuk be, varázsoljuk el az olvasót, meséljünk történetet. Ennek az egyik oka az volt, hogy SEO szempontból a hosszabb releváns szövegeket, sok kulcsszóval, jobban értékelte a google. Vagyis előrébb hozta a találati listán. De nehéz hosszan, lebilincselően írni, hacsak nem profi író valaki. Másrészt viszont hiába hozza elöl a találati listán az oldalt a google, ha a célt nem érjük el, vagyis a vevők nem nyomják meg a CTA gombot. Ezt is figyeli az algoritmus, és ha sokszor érzékeli, hogy az oldalt bezárjuk és elhagyjuk, bizony hátra fogja sorolni, hiába van teleírva a szöveg kulcsszóval.  

De most akkor tényleg…. milyen legyen a jó landing oldal? 

Gondolkodj az olvasó fejével: Honnan érkezik? A hirdetésedben egy fogyasztó-módszert propagálsz, akkor Ő a módszerről szeretne többet megtudni. Ha az üzletedet hirdeted, az üzletedre kiváncsi és nem egy konkrét termékre. De ha egy konkrét terméket hirdetsz, akkor arra az egy dologra kiváncsi. A landing oldaladban ugyanazt a témát kell bővebben kifejteni, amit a hirdetésedbe tettél. Ne beszélj másról, csak arról, amire kiváncsi. Természetesen mindig van lehetőséged a termékcsalád többi tagját is bemutatni, de ne téveszd szem előtt, az okot, amiért jött. 

Milyen hosszú a jó landing oldal? 

Ez megint attól függ, mi a termék. 

Ha egy 100 milliós ingatlant akarsz eladni, akkor ne sajnáld az időt és írj egy szép hosszú oldalt sok szép képpel. 

De ha egy átlagos fogyasztási terméket, akkor arra gondolj, hogy egy látogató átlagban 150 mp-et tölt egy oldalon desktopon nézve és 72 mp-et telefonon nézve. Egyes szakértők szerint az ideális hossz kb. 500-1000 szó. A szövegszerkesztők tudják számolni. 

Ami azonban a hossznál is fontosabb, hogy a CTA gomb legyen látható még az első görgetés előtt (above the fold). Nem biztos, hogy mindenki végigolvassa az oldaladat, de az első képernyő aljára még biztosan rápillant. 

Tehetsz több helyre is CTA gombokat, de az első mindenképpen legyen még itt. 

Milyen legyen az ajánlat? 

Tiszta és világos! 

Fogalmazz érthetően, rövid mondatokban. Ha használsz valamilyen SEO bővítményt, segít ebben is. Én a YOAST Seo bővítmény szeretem. Bőven elegendő az ingyenes verziója. 

Ez a bővítmény sokféle szempont alapján figyeli a tartalmadat: megnézi, hogy a kulcsszavaidhoz képest mennyire releváns a tartalmad, mennyire tartod magad a szövegben mindenhol az eredeti célhoz. Ezen kívül olvashatósági elemzést is készít: figyeli a mondataid hosszát, a kulcsszó-sűrűséget. Figyelmeztet, ha túl komplikáltan, hosszú körmondatokban fogalmazol. 

 

Az oldal elején, ahogy feljebb is írtuk, legyen egy CTA gomb a konkrét ajánlattal. De kicsit lejjebb lehet „menekülési útvonal” a látogatók számára. A vásárlóid nagy része, akár 80%-a is, nem vásárol meg semmit az első találkozás alkalmával. 

Még körül akarnak nézni, megnézik a versenytársakat is, gondolkoznak, megvárják a fizetést, halogatnak. Mit tennél, ha ilyen vevő tévedne a boltodba? Adnál neki valamit, hogy emlékezzen Rád, igaz? Adjunk mi is! Kínáljunk fel egy hírlevél feliratkozást, ingyenes tartalmat, kupont, árengedményt, amit bizonyos időn belül használhat fel. 

Erre a célra másik CTA gombot is elhelyezhetünk az oldalon, vagy akár használhatunk egy pop-upot is, ami kilépési szándékra aktiválódik. 

 

 Szeretnéd átbeszélni a landing oldaladat? Szeretnéd, ha elkészítenénk a landing oldaladat?  

Kérj konzultációt!