Hogyan küldjünk hatékony, jól konvertáló hírleveleket. Mit tehetünk azért, hogy sokan olvassák az ajánlatainkat? Milyen az optimális hírlevél? Mit jelent a hírlevél optimalizáció?
Amikor valakinek elmondom, hogy hírlevél optimalizációval foglalkozom, általában a teljes megrökönyödés a reakció. Komolyan? A levélszemetet tényleg optimalizálni kell?
Ha a Te számodra a hírlevél egyenlő a levélszeméttel, akkor azokat a leveleket nem optimalizálta senki.
A hírlevél küldés sarokköve a jó és releváns tartalom.
Ha nem jó a tartalom, amit kiküldünk, hiába bűvészkedünk ilyen-olyan beállításokkal, semmit sem érnek.
Magának a levélnek olyannak kell lenni, hogy az olvasót érdekelje, ami benne van. Ehhez az kell, hogy a megfelelő tartalmat a megfelelő olvasóhoz juttassuk el.
A másik posztban volt egy példa arról, hogy mást küldünk Marcsinak, aki a cicákat imádja, mint Katinak, aki hörcsögöt tart.
A feliratkozóinkat különböző szempontok szerint csoportokba és szegmensekbe sorolhatjuk. Az alapvető különbség a kétfajta csoportosítás között, hogy a csoportokat mi képezzük és már a feliratkozásnál vagy akár később is belerakhatjuk a feliratkozókat. A szegmens egy dinamikus csoportosítási mód: itt bizonyos szabályokat állítunk fel és a rendszer aszerint csoportosítja a címeket.
Pl. köthetjük valamilyen aktivitáshoz: aki megnyitja a hírlevelet bekerül egy szegmensbe, aki nem nyitja meg, megy egy másikba.
Megfelelő szegmentálással máris sokat tettünk azért, hogy releváns tartalmat kapjon az olvasó.
Tudtad, hogy a megnyitott hírlevelek 90%-át kiküldés utáni első órában olvassák?
Ez azt jelenti, hogy ha az első órában csak a leveleid 10%-át nyitják meg, a maradék 90%-nak már csak a 10%-át fogják később olvasni. Vagyis ha 100 kiküldött levélből 10-et nyitnak ki az első órában, a maradék 90-ből már csak 9-et fognak, így a teljes megnyitási arányod 19% lesz. Ellenben, ha sikerül elérned azt, hogy az első órában 50% legyen a megnyitási arányod, akkor a fenti logikával összesen 55-öt olvasnak el.
Miért van ez?
Ennek az egyszerű oka, hogy amikor megérkezik egy email, általában kap róla valamilyen értesítést az ember. De később újabb levelek jönnek és lassan belepi a por a korábban érkezetteket. Ha valakinek nagy az email forgalma, ritkán görget le a lista aljára.
Ezért nagyon fontos a jó időzítés!
Küldjük akkor, amikor sokan olvassák. A hírlevél-küldők, pl. a Mailerlite is tudnak ilyen statisztikákat adni, de ehhez persze már több kiküldött levél kell. Ennek hiányában a google analytics segítségével meg tudod nézni, mikor van csúcsforgalom a weboldaladon. Valószínűleg az lesz az időpont, amikor az emberek „Veled” foglalkoznak és szívesen fogadják az ajánlataidat. De persze kísérletezhetsz is. A lényeg, hogy tudatosan tedd és figyeld, mi történik. A hírlevél időzítéséről itt is olvashatsz.
Ki a feladója a hírlevelednek?
Info@akármi? Nem kellemesebb érzés egy valós személytől levelet kapni?
Jó persze, tudjuk, hogy automata küldi és nem Moni a mintaweboldaltól (bár ebben az esetben tényleg így hívnak és tényleg én küldöm) de a szemnek is kellemesebb ez. Ezen kívül a levelezőszerverek is jobban szeretik és kevésbé hajlamosak spambe dobni.
A technikai részen túl, remek lehetőség arra, hogy építsd a személyes márkádat. A levél aláírásába egy fotót is tehetsz saját magadról.
Ez egy dilemma… Megoszlanak róla a vélemények.
A sima szövegnek jobb a kézbesítési aránya az elsődleges postafiókba. (vagyis kevésbé kerül spamba) Ugyanakkor a vevők szeretnek szép grafikát, szép képet és egységes megjelenést látni.
A személyes javaslatom, hogy legyen a levél színes-szagos html, de ne told túl. Kerüld az izgő-mozgó gif-eket, beágyazott videókat.
Nagyon fontos, hogy a képek ALT-tagjét mindig töltsd ki.
Ez arra szolgál, hogyha valamilyen okból nem töltődik be a kép, akkor ez a szöveg jelenik meg helyette, illetve a látássérültek felolvasó programjai is így azonosítják a képeket. A rosszindulatú leveleket vagy spam-eket gyakran robotok készítik, amelyek erre nem képesek. Így a kitöltött ALT-tag azt mutatja a levelező szervernek, hogy valós ember által készített valós levélről van szó.
Következő részben folytatjuk az optimalizációt a CTA gombokkal, linkekkel, címlistával…
Szeretnéd, ha optimalizálnánk a leveleidet?
Kérj konzultációt!