Milyen funkciói vannak egy hírlevélküldőnek és hogyan használjuk helyesen?
A 90-es években a hírlevél egyet jelentett a kéretlen levelek tömegével, amelyek elárasztották és teleszemetelték az email fiókokat. De most már a XXI. században vagyunk! Itt az ideje, hogy másképpen gondoljunk a hírlevélre.
Ugyanis a hírlevél még mindig az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, ha értő kezekbe kerül.
Mert a hírlevélen keresztül lehetőségünk van célzottan kommunikálni a látogatóinkkal.
A múltban a hírlevél-küldés annyit jelentett, hogy valaki valahonnan begyűjtötte az email címeket és kontrollálatlanul rájuk zúdította az ilyen-olyan tartalmait. Ennek a hatékonysága nulla volt, az emberek olvasatlanul törölték őket. Aki így tesz, sokat árt magának. A jelenleg használatos szoftverek igyekeznek kizárni a vásárolt címlistákat és folyamatosan figyelni a címlisták egészségét. Ha egy listában túl sok spam-jelentés, vagy használhatatlan email cím van, az egész fiókunk letiltását kockáztatjuk. Ezen kívül a szigorú GDPR szabályok is tiltják az efféle címlisták használatát.
A jelenleg használatos hírlevél-szoftverek képesek a látogatókat különböző csoportokba rendezni, sokféle szempont szerint leválogatni. Így nem kell ugyanazt a hírlevelet küldenünk Marcsinak, aki cicát tart, mint Julcsinak, aki viszont a hörcsögöket szereti.
Az általam is legtöbbet használt és kedvenc Mailerlite szoftver segítségével hírleveken kívül feliratkozó űrlapokat készíthetünk, landing oldalakat tervezhetünk, vagy automatizmusokat építhetünk. Röviden fussunk át ezeken a funkciókon:
Hírlevél
Helyesebb lenne levélnek nevezni, hiszen nem csak a hagyományos értelemben vett híreket közölhetünk vele, hanem bármilyen tartalmat.
Küldhetünk ajánlatokat, automata értesítéseket posztokról, stb. Személyre szabhatjuk őket mind kinézetben, mind tartalomban. Küldhetünk egy-egy külön álló emailt, vagy beilleszthetjük hosszabb levél-folyamokba is.
A leveleket különböző szempontok szerint leválogatott ügyfeleknek is küldhetjük, illetve időzíthetjük is.
Feliratkozó űrlap
Ezeken az űrlapokon keresztül gyűjtjük be az érdeklődő adatait. Létezik beágyazott forma (embedded), amikor az oldalba beillesztve jelenik meg, illetve felugró ablak (pop-up) formában is használhatjuk. Pl. ezen az oldalon is találkozol ilyennel. Ez utóbbinál fontos úgy beállítani, hogy ne zavarja az olvasást és könnyen be lehessen zárni, ha valaki nem szeretné kitölteni. Gyakori hiba, hogy telefonon úgy jelenik meg a pop-up, hogy nem lehet megszabadulni tőle és kitakarja a teljes oldalt. Ezt könnyen ki lehet küszöbölni megfelelő tervezéssel, mert a Mailerlite is reszponzív.
A feliratkozó űrlapok mögött működő szoftver-háttér a kitöltéskor jegyzi, hogy az illető melyik űrlapon iratkozott fel és az annak megfelelő csoportba helyezi. Eltárolja a feliratkozás időpontját is, amiből később még dolgozni is tudunk. Pl. szeretnénk küldeni egy ajánlatot azoknak, akik egy adott hónapban iratkoztak fel, elegendő erre az adatra szűrni és máris küldhetjük a célzott ajánlatot.
Landing oldal
Tulajdonképpen egy egyoldalas weblap, de ha hírlevél-küldőben hozod létre, nincs szükséged külön domain névre hozzá. A hírlevél-küldő készít hozzá egy egyedi webcímet. Landing oldalt szoktunk készíteni a hirdetések mögé, hogy a látogatók oda érkezzenek, ne közvetlenül a weboldalra. Sales oldalnak is szokták nevezni, mert célzottan egy-egy meghirdetett termék eladását segíti. Ebben a posztban részletesen írtunk róla.
Automatizmusok
Ez a legizgalmasabb funkciója a hírlevél-küldőnek.
Az automatizmusok olyanok, mint a gályarabok: a háttérben szépen csendben húzzák a hajót, miközben a kapitány (Te), csak kormányoz.
Az automatizmus lényege, hogy egy meghatározott trigger pontra működésbe lendül és magától küldi az előre beállított tartalmakat a meghatározott feliratkozóknak. A legegyszerűbb automatizmus az üdvözlő email: a feliratkozó kitölti az adatait és feliratkozik a hírlevélre, amire válaszul küldünk neki egy első emailt. De ezt az automatizmust tovább építgethetjük: pl. beállíthatunk különböző feltételeket, amelyek teljesülése esetén más-és-más levelet fog küldeni vagy nem küldeni a rendszer. Mondjuk beállíthatjuk, hogy aki nem nyitotta ki az üdvözlő emailt, annak kiküldje pár nap múlva újra. Vagy aki kinyitotta, annak küldhetünk egy ajánlatot.
Bizonyos webshop motorokkal nagyon jól tud együttműködni a Mailerlite így vásárlási adatokat is át tud adni. Így lehetőségünk van további automatizmusok kialakítására is pl. az elhagyott kosárról tudunk emailt küldeni. Vagy speciális ajánlatokat azoknak, akik gyakran vásárolnak nálunk.
Szeretnéd, ha átbeszélnénk Veled is, hogyan használd a hírlevél-küldőt?
Kérj konzultációt!