Ebben a posztban arról beszélünk, mi a CTA jelentése, milyenek a legjobb gombok, mire figyelj a megfogalmazásban és a színválasztásban.
Általában a weboldalt valamilyen okkal készítjük. Ha Te csak írogatsz magadnak, hogy kifejezd a kreativitásodat, akkor Neked talán ez nem annyira lényeges, de minden más esetben igen. Szeretnénk eladni, olvasásra bírni, hírlevélre feliratkoztatni, stb. Ez a gomb lesz az, ami erre a cselekvésre buzdít.
Nos, ez a legfontosabb része egy weboldalnak, landing oldalnak. CTA = Call to action, vagyis felhívás cselekvésre.
A legfontosabb, hogy LEGYEN! Mindenhol, azaz minél több (releváns) helyen az oldalon. Ez triviálisnak tűnik, de nem árt rögzíteni és odafigyelni rá.
Régen ez így volt, de most már ennél sokkal kifinomultabb a helyzet, sokkal több lehetőségünk van és jobban is tudjuk, mire harapnak a vevők. Ezért olvass tovább, lesz még pár hasznos, praktikus tanács.
Először is a gomb nem is biztos, hogy gomb formájú.
Ha azt mondom, CTA gomb, bizonyára valami ilyesmire gondolsz:
Azonban a CTA gomb tartalmazhat több szót vagy akár egy egész mondatot is. A lényeg, hogy cselekvésre hívjon fel.
Írhatjuk, felszólító módban, hogy „vedd meg” vagy „olvasd el” vagy ” iratkozz fel”. Ízlés kérdése, hogy ki mit használ, de én javaslom, hogy finomabb módszerekhez folyamodj. A pszichológusok szerint jobban működik, ha egyesszám első személyben fogalmazod meg, mert úgy már azonosul az olvasó az olvasott szöveggel.
Tehát inkább: „megveszem”, „elolvasom”, „feliratkozom”
Itt találsz pár ötletet inspiráció gyanánt.
A jó CTA gomb 3 ismérve:
Színben és elhelyezésben is feltűnőnek kell lennie, hogy görgetés közben is megakadjon rajta a tekintet. Egy oldalon több helyre is el kell helyezni. A színválasztásnál használjuk a weboldal előre beállított kontraszt színét, esetleg vezessünk be egy feltűnő, de harmonizáló színt kizárólag a gombok számára. De vigyázzunk, ne rakjuk tele az oldalt idegesítő gombokkal.
Egyszerűen cselekvésre buzdít. A vevők szeretik tudni, mit várunk tőlük, illetve mi történik, ha a gombra kattint. A megfogalmazásban törekedni kell a tiszta kommunikációra. Ha azt mondjuk, itt megveheted, akkor ott valóban a pénztárhoz menjen a vevő.
Légy konkrét, ne fogalmazz általánosságban, vagy homályosan. Pl. „szeretnék ideális testsúlyt” helyett „kikalkulálom az ideális testsúlyomat”. A vásárlók nem szeretik az olyan körmönfont megfogalmazásokat, amikben a csillagokat ígérik az égről. Lehet, hogy egyszer kattintanak, de később büntetnek a túlzott ígéretekért.